Sabiedrības līdzdalība

Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par atkritumu apsaimniekošanu Saldus un Brocēnu novados

Pievienots: 14.06.2019

Kāpēc man netiek izvesti atkritumi?

No 2019.gada 1.jūnija atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumi tiek nodrošināti tikai tiem iedzīvotājiem un juridiskajām personām, kuri ir noslēguši attiecīgu līgumu ar uzņēmumu SIA “Eko Kurzeme”.

Ja līgumu esat noslēdzis, tad Jums ir nosūtīts atkritumu izvešanas grafiks. Līgumi, kas noslēgti pēc 01.06.2019, tiek apstrādāti rindas kārtībā, tādēļ izvešanas grafiku izsūtīšana aktīvi turpinās. Ja grafikā ir nepieciešamas izmaiņas, lūdzam, sazināties ar SIA “Eko Kurzeme” klientu apkalpošanas centru pa tālr. 22022148 vai 63407315 vai reģionālajiem e-pastiem saldus@ekokurzeme.lv un broceni@ekokurzeme.lv.

Kā es varu noslēgt līgumu par atkritumu izvešanu?

SIA “Eko Kurzeme” nodrošina vairākas līgumu noslēgšanas iespējas.

Visērtāk līgumus ir noslēgt elektroniski uzņēmuma mājaslapā www.ekokurzeme.lv sadaļā “KLIENTU SERVISS”, izvēloties attiecībā novada sadaļu “Jauna līguma noslēgšana”. Autorizēšanās notiek ar Swedbank, SEB un Luminor banku internetbankām. Līgumu noslēgšanu elektroniski nodrošina SIA “Eko Kurzeme” partneri SIA “Eco Baltia vide”.

Tāpat līguma veidlapas pieejamas arī pagastu pārvaldēs, kā arī SIA “Eko Kurzeme” Klientu apkalpošanas centros Saldū, Dzirnavu ielā 30, un Liepājā, Ezermalas ielā 11. Līguma formas iespējams lejuplādēt arī www.ekokurzeme.lv sadaļā “Klientu serviss” un jau aizpildītas tās iesniegt pagastu pārvaldēs.

 

Klientiem, kuri līgumus iesnieguši klātienē, parakstītus līgumus no SIA “Eko Kurzeme” puses piegādās pa pastu uz līgumā norādīto adresi.

 

Saldus novada pašvaldības Norēķinu centrā, Striķu ielā 2. Līguma formu ir iespējams lejupielādēt ŠEIT un jau aizpildītu to nogādāt kādā no klātienes līgumu noslēgšanas vietām.

 

Līgumu esmu noslēdzis, bet man nav atsūtīts atkritumu izvešanas grafiks.

Visiem klientiem, kuri līgumus bija noslēguši līdz 27.maijam, jaunie grafiki tika izsūtīti pirms 1.jūnija. Ņemot vērā, ka liela daļa iedzīvotāju līgumus nebija noslēguši, tad attiecīgi arī nav pamata sniegt pakalpojumu. Visi jaunie līgumi tiek apstrādāti rindas kārtībā un grafiks klientam tiks nosūtīts pēc datu apstrādes. Klientu apkalpošanas speciālisti strādā pastiprinātā režīmā, lai nodrošinātu iespējami ātrāku līgumu datu apstrādi, taču aicinām ņemt vērā, ka process līdz grafika un pakalpojuma saņemšanai var aizņemt vairākas dienas. 

Esmu saņēmis jauno atkritumu izvešanas grafiku, bet nesaprotu, kad man notiks izvešana?

Atkritumu izvešana notiks nosūtītajā grafikā norādītajos datumos. Citā datumā izvešana nenotiks, ja vien tā nav atsevišķi pieteikta pa tālruni vai e-pastā. Ja izvešana nenotiek norādītajā datumā vai nepieciešams to pārcelt uz agrāku vai vēlāku datumu, lūdzam pēc iespējas ātrāk sazināties ar SIA “Eko Kurzeme”, lai vienotos par risinājumu.

Kā es varu pieteikt izmaiņas atkritumu izvešanas grafikā?

Tā kā SIA “Eko Kurzeme” nav zināmas iepriekšējās klienta atkritumu konteinera tukšošanas dienas, tad uzņēmums jauno grafiku sagatavojis atbilstoši noslēgtajiem līgumiem un prognozējamajai atkritumu plūsmai.

Ņemot vērā, ka novadā līdz šim darbojusies cita sistēma pakalpojuma pieteikšanā, SIA “Eko Kurzeme” pārejas periodā nodrošinās iespēju elastīgāk pielāgot izvešanas grafiku individuālajām vajadzībām.

Ja sagatavotajā grafikā nepieciešamas izmaiņas un konteinera tukšošana nepieciešama ātrāk vai tieši otrādi – vēlāk, aicinām sazināties ar SIA “Eko Kurzeme” Klientu apkalpošanas centra speciālistiem, rakstot uz reģionālajiem e-pastiem saldus@ekokurzeme.lv un broceni@ekokurzeme.lv, lai vienotos par abām pusēm ērtu risinājumu. Visi ienākošie e-pasti tiek apstrādāti rindas kārtībā.

Atgādinām, ka šoferi apkalpo klientus saskaņā ar iepriekš sastādītu maršrutu un viņiem nav tiesību un pienākumu tukšot tos konteinerus, kuriem tajā dienā nav paredzēta izvešana.

Ko man darīt, ja grafikā ir iekļauta biežāka/retāka izvešana nekā noslēgtajā līgumā?

Šāda situācija var gadīties programmatūras kļūdas rezultātā. Tāpēc aicinām sazināties ar SIA “Eko Kurzeme” Klientu apkalpošanas centra speciālistiem pa tālr. 22022418 vai 63407315, vai rakstīt uz reģionālajiem e-pastiem saldus@ekokurzeme.lv un broceni@ekokurzeme.lv, lai vienotos par abām pusēm ērtu risinājumu.

Esmu saņēmis avansa rēķinu, bet kas man ar to jādara?

Saskaņā ar noslēgto līgumu SIA “Eko Kurzeme” klientiem ir jānosūta avansa rēķini. Taču avansa aprēķins par prognozējamo pakalpojumu apjomu 2019.gadā ir informatīvs un par iepriekšējā mēnesī saņemtajiem pakalpojumiem e-pastā klientiem tiks nosūtīti arī faktiskie rēķini, kuru apmaksa būs jāveic līdz tekošā mēneša 20.datumam. Ja klients vēlas, avansa rēķinu ir iespējams apmaksāt arī uzreiz vai pa daļām.

Kāpēc man nav piegādāts/nomainīts atkritumu konteiners?

Saistībā ar 2.jūnijā notikušo ugunsgrēku telpās, ko Saldū īrē SIA “Eko Kurzeme”, un kurās glabājās arī atkritumu konteineri, atsevišķiem klientiem var kavēties iepriekš plānotā konteineru nomaiņa.Klientiem par konteineru nomaiņu, uzlikšanu vai noņemšanu  tiks nosūtīta individuāla informācija uz līgumā norādīto telefona numuru

Šobrīd SIA “Eko Kurzeme” ir saņēmusi jaunus konteinerus un turpina to piegādi, lai klienti tos iespējami ātrāk varētu saņemt.

Kāpēc nevar sazvanīt klientu centru?

Līdz 1.jūnijam, kad SIA “Eko Kurzeme” bija jāsāk darbs novadā, līgumus par atkritumu apsaimniekošanas pakalpojuma saņemšanu bija noslēguši aptuveni 70% iedzīvotāju. Tāpēc šobrīd ir liels apjoms ienākošo līgumu, kā arī klientu zvanu un e-pastu par dažādiem jautājumiem.

Lūdzam iedzīvotājus būt saprotošiem, jo zvanu centra operatori, apkalpojot telefoniski citus klientus, nevar vienlaikus atbildēt uz vairākiem zvaniem. Gadījumos, ja neizdodas operatīvi sazvanīt klientu centru, aicinām rakstīt e-pastu. Rakstot, e-pastu, lūdzam, to sūtīt tikai uz vienu no SIA “Eko Kurzeme” pieejamajām e-pasta adresēm, lai nodrošinātu ātrāku atbilžu sniegšanu.

SIA “Eko Kurzeme” atvainojas klientiem par sagādātājām neērtībām un sapratni pārejas periodā.

Kad un kur notiks akcija “Stikla šķiratlons” un kā tajā var pieteikties?

Ņemot vērā, ka mājsaimniecībās itin bieži tiek krātas dažādas stikla burkas un pudeles, kas pēc tam netiek izmantotas, SIA “Eko Kurzeme” kopā ar partneriem rīko akciju, lai sniegtu iespēju iedzīvotājiem bez maksas un ērtā veidā savā dzīvesvietā atbrīvoties no šiem uzkrātajiem, bet nevajadzīgajiem stikla taras atkritumiem.

Pieteikties akcijai var līdz 1.jūlijam, bet stikla taras izvešana notiks 12.jūlijā, kad SIA “Eko Kurzeme” specializētais transports pieteiktajās adresēs nodrošinās nevajadzīgās stikla taras izvešanu. Plašāk par akcijas norisi var uzzināt tās partneru SIA “Eco Baltia vide” mājaslapā: https://www.ecobaltiavide.lv/pasvaldibas-aktivi-piesakas-bez-maksas-stikla-izvesanai-no-privatmajam-2/ .