Brocēnu valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs

E-rīki jeb ceļvedis e-pakalpojumu lietošanā

Pievienots: 18.10.2018

E-rīki jeb ceļvedis e-pakalpojumu lietošanā

Katram dzīvē rodas situācijas, kad to risināšanai ir nepieciešams izmantot valsts vai pašvaldību sniegtos pakalpojumus. Būtiski, lai dzīves situāciju varētu atrisināt ātri, ērti un vienkāršā veidā.

Vietnes e-pakalpojumu lietošanai

Ne vienmēr ir vienkārši atrast nepieciešamo e-risinājumu konkrētajai dzīves situācijai. Portālā Latvija.lv un Mana.latvija.lv tiek izstrādāti dzīves situāciju apraksti, lai  palīdzētu orientēties plašajā piedāvājumā,  kā arī sniegtu informāciju vienkāršā un saprotamā veidā.  Iedzīvotājiem nav jāpārzina katrs e-pakalpojums un iestāde, kas to nodrošina, bet jāspēj ērti atrast informāciju, lai atrisinātu savu dzīves situāciju.

E pakalpojumi ir alternatīva pakalpojumu sniegšanai klātienē. Piemēram, klientam ir iespēja iesniegt iesniegumu kādā valsts vai pašvaldības iestādē, neapmeklējot to klātienē. E pakalpojumu izmantošana ir ērta, jo jebkurš datora un interneta lietotājs var pieprasīt e-pakalpojumu sev izdevīgā brīdī, neatkarīgi no iestādes darba laika.

Brocēnu novada pašvaldības valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs aicina iedzīvotājus izmantot portālu Latvija.lv  Mana.latvija.lv, iesniedzot elektroniski dažāda veida e-iesniegumus iestādēm. 

Kā lietot e-pakalpojumus portālā Latvija.lv ?

Lai portālā Latvija.lv atrastu, pieprasītu un saņemtu Jūsu dzīves situācijā nepieciešamu e-pakalpojumu, vadieties pēc šeit aprakstītās instrukcijas.

Ir pieejami trīs e-pakalpojumu atrašanas veidi: 

• Portāla sākumlapas meklētājā ierakstiet frāzi, kas saistītas ar Jūsu dzīves situāciju vai pakalpojumu sniedzošo iestādi. (piemēram - Valsts sociālā apdrošināšanas aģentūra)

• Portāla sākumlapā izvēlieties sadaļu “E-pakalpojumi” un meklētājā ierakstiet frāzi, kas saistītas ar Jūsu dzīves situāciju vai pakalpojumu sniedzošo iestādi. ( piemēram -slimības pabalsts)

• Portāla sākumlapā publisko pakalpojumu katalogā izvēlieties atbilstošo kategoriju, izvēlieties atbilstošo dzīves situāciju.

• Kad esat atradis konkrēto e-pakalpojumu, identificējieties un izpildiet tālāk prasītās darbības vai, atkarībā no e-pakalpojuma, norādiet prasīto informāciju.

Kas nepieciešams, lai izmantotu e-pakalpojumus?

• dators, planšete vai cita ierīce ar interneta pieslēgumu;

• autentifikācijai nepieciešamie līdzekļi – internetbankas lietotājvārds, parole un pieejas kodi

vai eID karte, kurā aktivizēts e-paraksts (ar PIN kodiem), un viedkaršu lasītājs vai eParaksts mobile aplikācija.

Vairāk informācijas par eID karti lasiet PMLP tīmekļa vietnē, bet par eParaksts mobile uzziniet: www.eparaksts.lv.

Neskaidrību gadījumā iedzīvotāji ir  laipni gaidīti Brocēnu novada pašvaldības valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā Lielcieceres ielā 3, Brocēnos.