Brocēnu valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs

E-adreses risinājuma ieviešana

2019. gada sākums Latvijas e-pārvaldei ir sācies ar lielu soli drošas un mūsdienīgas valsts un sabiedrības saziņas veidošanā – e-adreses risinājuma ieviešanu. E-adrese risinās vairākus būtiskus jautājumus, piemēram, to, ka vairāk nekā 70 tūkst. Latvijas iedzīvotāju nav fizisku pastkastīšu, un cilvēkiem bieži vien atšķiras deklarētā un reālā dzīvesvieta, kā arī to, ka liels skaits Latvijas valstspiederīgo ilgstoši uzturas ārvalstīs. Savukārt valsts iestādēm e-adrese kļūs par vienotu saziņas platformu un atvieglos ikdienu. No šī gada ikvienam iedzīvotājam un uzņēmumam ir iespēja portālā Latvija.lv izveidot savu elektronisko adresi, darot valstij zināmu, ka turpmāk viņš ar valsts pārvaldes iestādēm vēlas sazināties tikai elektroniski. Iedzīvotājiem e-adrese būs brīvprātīga, bet  no 2020. gada 1. janvāra e-adreses lietošana uzņēmējiem būs obligāta. E-adreses galvenie vēstījumi: ·         Droša saziņa starp cilvēku un valsti vienuviet! ·         Elektroniskā vēstule, kas aizstāj ierakstītu vēstuli - garantēta piegāde un datu drošība ·         Vienota saziņas platforma valsts iestādēm Jautājumi un atbilde par e-adresi   A)      Par e-adresi   Kas ir e-adrese? E-adrese ir rīks, kas ļaus droši sazināties iedzīvotājiem/uzņēmumiem ar valsts un pašvaldību iestādēm (x iestādi). Ja aktivizēsiet savu e-adresi, jūs turpmāk vienuviet saņemsiet visu valsts un pašvaldības iestāžu sūtītās ziņas un dokumentus. Nebūs vairs jāiet uz pastu pēc ierakstītas vēstules vai jāsatraucas par pazaudētiem sūtījumiem. Saņemot ziņas elektroniski, ar interneta starpniecību varēsiet sarakstei piekļūt no jebkuras vietas pasaulē.   Kādas sekas ir vēstulei e-adresē? E-adrese aizstāj ierakstītu vēstuli. Saskaņā ar Paziņošanas likumu, dokuments, kas nosūtīts uz oficiālo elektronisko adresi, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas.   B)      Par tehniskām lietām (kā pieslēgt, sākt lietot)   Kā var sākt lietot e-adresi (kā IZVEIDOT)? Lai sāktu lietot (izveidotu) e-adresi, cilvēkam ir jāpiesakās tās izveidei, izmantojot tam paredzētu speciālu formu “E-adreses pieteikuma forma” portālā Latvija.lv. Kad ekrānā parādīsies vienotās pieteikšanās logs, būs nepieciešams apliecināt savu identitāti ar vienu no šiem līdzekļiem: eID karti vai eParaksts mobile. Tālāk jāseko dažiem vienkāršiem soļiem, kuri tiks aprakstīti uz ekrāna un e-adrese būs izveidota.   Kā es varu piekļūt e-adreses pastkastītei? Iedzīvotāji un uzņēmēji var piekļūt savai e-adreses pastkastītei portālā Latvija.lv, spiežot uz "Mana darba vieta". Lai apliecinātu savu identitāti, cilvēkam būs jāizmanto eID karte vai eParaksts Mobile (mobilā tālruņa lietotne, kas atļaus identificēties bez eID kartes, bet tikpat droši).    Vai varu e-adresei piekļūt arī ar savas bankas autentifikāciju? Ar bankas identifikāciju e-adresei nevar piekļūt, jo pagaidām neviena banka nav izgājusi likumā noteikto drošības sertifikāciju. Taču tikpat ērti, kā ar bankas identifikāciju (izmantojot savu viedtālruni), jūs varat pieslēgties e-adresei izmantojot eParaksts mobile. Tā ir bezmaksas lietotne, kura brīvi pieejama katram. Savukārt, lai sāktu izmantot eParaksts mobile, apmeklējiet vietni www.eparaksts.lv un piesakieties šī pakalpojuma lietošanai. eParaksts mobile ir rīks, kurš, tāpat, kā eID ir valsts uzturēts un atbilst augstākajām drošības prasībām.   Vai varu piekļūt e-adresei arī no sava mobilā tālruņa? Jā, un šis ir tas gadījums, kad noteikti nepieciešams eParaksts mobile. Karšu lasītāju pie tālruņa pieslēgt nevarēs, tāpēc šajā gadījumā eID kartes izmantošana nebūs iespējama. Savā tālrunī atvērsiet portālu Latvija.lv, bet identifikācijai izvēlēsieties eParaksts mobile, kas ļaus apstiprināt jūsu identitāti izmantojot eParaksts mobile lietotni tajā pašā viedtālrunī. Par pieslēgšanos eParaksts mobile varat uzzināt www.eparaksts.lv   C)      Par tehniskām lietām (pakalpojuma lietošana ikdienā)   Kā es uzzināšu, ka pienācis pasts e-adresē? Pēc e-adreses aktivizēšanas jums tiks piedāvāts norādīt Jūsu privāto e-pasta adresi, uz kuru vēlaties saņemt paziņojumu par jauna ziņojuma saņemšanu. Kad to būsiet norādījis, par jaunām vēstulēm e-adrese katrreiz nosūtīs paziņojumu uz jūsu e-pastu.   E-adreses lietotāja informēšanas par jaunas vēstules saņemšanu e-adresē būs pavisam vienkārša – jūs savā e-pastā saņemsiet ziņojumu no Latvija.lv, ka portālā uz e-adresi ir pienākusi jauna vēstule.   Kurš sniedz un ir atbildīgs par šā e-risinājuma izstrādi / funkcionalitāti? E-adrešu informācijas sistēmas pārzinis ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA). Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija atbild par e-adreses ieviešanas juridiskajiem jautājumiem: izstrādā un virza Ministru kabineta noteikumus, kā arī izstrādā normatīvo regulējumu. Par ziņojumu sūtīšanu un saņemšanu e-adresē ir atbildīga katra konkrētā iestāde. Cik ilgi vēstules tiks uzglabātas manā a-adreses kontā? Visi dokumenti tiks uzglabāti 5 gadus.   D)      Pienākumi un  iespējas   Vai e-adrese ir obligāta? Kāpēc? Kādas ir sankcijas, ja tie, kam tas ir paredzēts, tomēr to neizmanto? Iedzīvotājiem e-adreses lietošana ir brīvprātīga. E-adresi var aktivizēt jebkurā laikā portālā Latvija.lv. pastāv iespēja jebkurā laikā e-adresi  deaktivizēt un tad atkal saņemt iestāžu vēstules uz savu deklarēto adresi. Iedzīvotāji (tai skaitā, fiziskās personas, kuras reģistrētas Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu maksātāju reģistros), e-adresi var lietot brīvprātīgi jau kopš 2018. gada 1. jūnija. Savukārt fiziskām personām, kuras ir arī rezerves karavīri, e-adrese jālieto obligāti. Uzņēmēji e-adresi var sākt lietot brīvprātīgi no brīža, kad tā pieejama, taču no 2020.gada sākuma, e-adreses lietošana uzņēmējiem būs obligāta. Turklāt no brīža, kad uzņēmējs e-adresi aktivizēs, to atslēgt vairs nevarēs. Juridiskās privātpersonas (komersanti) e-adresi brīvprātīgi varēs sākt izmantot sākot no 2019. gada sākuma, bet no 2020. gada e-adreses lietošana tiem būs obligāta. Sankcijas par e-adreses neizmantošanu nav noteiktas. Vienlaikus atgādinām, ka e-adreses lietošana ir pašu interesēs. Ja e-adrese ir aktivizēta, bet netiek izmantota, jūs varat nesaņemt jums būtisku un svarīgu informāciju. Pēc 2018. gada 15. oktobra e-adrese obligāti jāizmanto valsts un pašvaldību iestādēm, plānošanas reģioniem, valsts augstskolām un zinātniskiem institūtiem, publiskiem nodibinājumiem, prokuratūrai un privātpersonām, kam deleģēts valsts pārvaldes uzdevums. No 2020. gada e-adresi lietos tiesas, zvērināti tiesu izpildītāji un maksātnespējas administratori. Kam cilvēks var sūtīt vēstules no savas e-adreses? Katrs iedzīvotājs vai uzņēmējs no savas e-adreses varēs sūtīt vēstules valsts un pašvaldību iestādēm. Nevarēs sūtīt citiem iedzīvotājiem vai uzņēmējiem.   Ar kurām konkrēti valsts un pašvaldību iestādēm varēs sazināties caur e-adresi? Vai varēs sazināties ar komunālo pakalpojumu sniedzējiem? Ar visām iestādēm, kas ir iekļautas Uzņēmumu reģistra mājas lapā pieejamajā Publisko personu un iestāžu sarakstā: https://www.ur.gov.lv/lv/registre/organizaciju/publiska-persona-vai-iestade/. Tās ir gan ministrijas un valsts iestādes, gan pašvaldības un pašvaldību iestādes, kā arī pašvaldību kapitālsabiedrības, piemēram, komunālie dienesti un skolas. Ja persona (iedzīvotājs vai uzņēmējs) būs izveidojusi e-adresi portālā Latvija.lv, iestādes, sūtot vēstuli personai, portālā, meklējot pēc personas koda vai uzņēmuma reģistrācijas numura, uzzinās, ka personai ir a-adrese, un šajā gadījumā vēstuli sūtīs uz e-adresi nevis uz deklarēto adresi.   E)      Par naudu un atbildību   Cik e-adreses projekts izmaksā no nodokļu maksātāju kabatām? E-adreses īstenošanas izmaksu avots ir ES struktūrfondu, precīzāk – Eiropas Reģionālā attīstības fonda, nauda, bet valsts budžets segs nepieciešamās uzturēšanas izmaksas - sākot no 2019. gada summa būs 255 221 eiro gadā. Saskaņā ar aprēķiniem valsts varētu ietaupīt aptuveni 1,4 miljonus eiro gadā, ja 90% dokumentu aprites valstī būtu elektroniska. Cik šī e-risinājuma izstrāde izmaksāja un kas finansēja? Lai nodrošinātu iespējami racionālu līdzekļu izlietojumu, e-adrese ir ieviesta uz jau esošu risinājumu bāzes portālā Latvija.lv. Kopējās e-adreses centralizēto risinājumu izstrādes un ieviešanas izmaksas, ietverot risinājuma izstrādi, datu sniedzēju reģistru pielāgošanu, papildus infrastruktūru e-adreses lietotāju dokumentu glabāšanai tiek finansētas no Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzekļiem. Kāds labums no e-adreses projekta būs valstij un sabiedrībai? E-adrese ir ērtākais un izdevīgākais saziņas veids cilvēkiem ar valsti. E-adrese ļaus izvēlēties elektronisko kā primāro saziņas veidu ar iestādēm – oficiālā saziņa vairs nebūs piesaistīta fiziskai vietai – piekļuve jebkurā laikā un no jebkuras vietas pasaulē (arī ārvalstīs dzīvojošajiem). Savukārt valsts, saskaņā ar aprēķiniem, varētu ietaupīt aptuveni 1,4 miljonus eiro gadā, ja 90% dokumentu aprites valstī būtu elektroniska. E-adrese nodrošinās ātrāku, ērtāku un, kas būtiski, drošāku, kā arī efektīvāku saziņu un elektronisko dokumentu apriti starp valsts pārvaldi un privātpersonām.   F)      Par drošību   Kāpēc vēstules no valsts / pašvaldības iestādēm nevar saņemt uz privāto e-pastu? E-adreses risinājumu var pielīdzināt drošam internetbankas risinājumam – slēgtā vidē, vienotajā pakalpojumu portālā Latvija.lv, ikvienam e-adreses lietotājam būs pieejams personificēts konts, kas nodrošinās ziņojumu sūtīšanu, saņemšanu un glabāšanu. Arī bankas svarīgu informāciju nesūta uz e-pastu, bet uz internetbanku – drošu vidi, kas pasargāta no maldināšanas riskiem.   Vai e-adreses lietošana ir droša? E-adrese pielīdzināma drošam internetbankas risinājumam – slēgtā vidē portālā Latvija.lv ikvienam e-adreses lietotājam ir pieejams personificēts konts, kas nodrošina saziņu ar valsts pārvaldi – vēstuļu nosūtīšanu, saņemšanu un glabāšanu. E-adreses risinājums neparedz ziņojumu apriti ārpus e-adreses. Tas garantēs datu uzglabāšanas drošību un aizsardzību.   Vairāk informācija pieejama mana.latvija.lv/eadrese vai https://www.latvija.lv/lv/BUJEadrese

03.01.2019

E-rīki jeb ceļvedis e-pakalpojumu lietošanā

E-rīki jeb ceļvedis e-pakalpojumu lietošanā Katram dzīvē rodas situācijas, kad to risināšanai ir nepieciešams izmantot valsts vai pašvaldību sniegtos pakalpojumus. Būtiski, lai dzīves situāciju varētu atrisināt ātri, ērti un vienkāršā veidā. Vietnes e-pakalpojumu lietošanai Ne vienmēr ir vienkārši atrast nepieciešamo e-risinājumu konkrētajai dzīves situācijai. Portālā Latvija.lv un Mana.latvija.lv tiek izstrādāti dzīves situāciju apraksti, lai  palīdzētu orientēties plašajā piedāvājumā,  kā arī sniegtu informāciju vienkāršā un saprotamā veidā.  Iedzīvotājiem nav jāpārzina katrs e-pakalpojums un iestāde, kas to nodrošina, bet jāspēj ērti atrast informāciju, lai atrisinātu savu dzīves situāciju. E pakalpojumi ir alternatīva pakalpojumu sniegšanai klātienē. Piemēram, klientam ir iespēja iesniegt iesniegumu kādā valsts vai pašvaldības iestādē, neapmeklējot to klātienē. E pakalpojumu izmantošana ir ērta, jo jebkurš datora un interneta lietotājs var pieprasīt e-pakalpojumu sev izdevīgā brīdī, neatkarīgi no iestādes darba laika. Brocēnu novada pašvaldības valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs aicina iedzīvotājus izmantot portālu Latvija.lv  Mana.latvija.lv, iesniedzot elektroniski dažāda veida e-iesniegumus iestādēm.  Kā lietot e-pakalpojumus portālā Latvija.lv ? Lai portālā Latvija.lv atrastu, pieprasītu un saņemtu Jūsu dzīves situācijā nepieciešamu e-pakalpojumu, vadieties pēc šeit aprakstītās instrukcijas. Ir pieejami trīs e-pakalpojumu atrašanas veidi:  • Portāla sākumlapas meklētājā ierakstiet frāzi, kas saistītas ar Jūsu dzīves situāciju vai pakalpojumu sniedzošo iestādi. (piemēram - Valsts sociālā apdrošināšanas aģentūra) • Portāla sākumlapā izvēlieties sadaļu “E-pakalpojumi” un meklētājā ierakstiet frāzi, kas saistītas ar Jūsu dzīves situāciju vai pakalpojumu sniedzošo iestādi. ( piemēram -slimības pabalsts) • Portāla sākumlapā publisko pakalpojumu katalogā izvēlieties atbilstošo kategoriju, izvēlieties atbilstošo dzīves situāciju. • Kad esat atradis konkrēto e-pakalpojumu, identificējieties un izpildiet tālāk prasītās darbības vai, atkarībā no e-pakalpojuma, norādiet prasīto informāciju. Kas nepieciešams, lai izmantotu e-pakalpojumus? • dators, planšete vai cita ierīce ar interneta pieslēgumu; • autentifikācijai nepieciešamie līdzekļi – internetbankas lietotājvārds, parole un pieejas kodi vai eID karte, kurā aktivizēts e-paraksts (ar PIN kodiem), un viedkaršu lasītājs vai eParaksts mobile aplikācija. Vairāk informācijas par eID karti lasiet PMLP tīmekļa vietnē, bet par eParaksts mobile uzziniet: www.eparaksts.lv. Neskaidrību gadījumā iedzīvotāji ir  laipni gaidīti Brocēnu novada pašvaldības valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā Lielcieceres ielā 3, Brocēnos.

18.10.2018

Brocēnu novada pašvaldības valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrā notiks ikgadējā akcija “Dienas bez rindām”

Integrētās komunikācijas un mācību aktivitātes programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros no šā gada 17. līdz 21. septembrim notiks ikgadējā akcija “Dienas bez rindām”. Akcijas mērķis ir iedrošināt sabiedrību pieteikt valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumus elektroniski, kā arī iepazīstināt ar e-pakalpojumu dažādību, lai veicinātu paradumu maiņu – ar dažādām dzīves situācijām saistītās formalitātes ātrāk un ērtāk nokārtot tiešsaistē, nevis stāvot rindā valsts vai pašvaldības iestādē.  Kā liecina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) 2018.gadā veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja “Klientu apmierinātība ar valsts pakalpojumiem” - Latvijā turpina pieaugt e-pakalpojumu lietotāju skaits un izpratne par digitālās vides sniegtajām priekšrocībām, tomēr vēl aizvien ir liela sabiedrības daļa (33% respondentu), kurus no pakalpojumu pieteikšanas elektroniskā veidā attur bailes no nezināmā, pieradums doties klātienē un nepietiekamas datora un interneta lietošanas prasmes. VARAM akcijas īstenošanas laikā vēlas iedrošināt šo sabiedrības daļu izmantot e-vides sniegtās iespējas, kā arī informēs par e-pakalpojumu izmantošanas priekšrocībām un ieguvumiem. Tāpat akcijas laikā aicinām apmeklēt Brocēnu novada pašvaldības Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru (Lielcieceres ielā 3,Brocēnos), kur speciālisti sniegs jums konsultācijas. VPVKAC darba laiks: Pirmdiena:8:00 – 17:00Otrdiena:8:00 – 17:00Trešdiena:8:00 – 17:00Ceturtdiena:  8:00 – 18:00Piektdiena:8:00 – 16:00 Tāpat, lai sniegtu atbalstu sabiedrības konsultēšanai par digitālajām iespējām un to priekšrocībām, VARAM ir izveidojis portāla Latvija.lv atbalsta vietni mana.latvija.lv, kurā pieejami dažādi dzīves situāciju apraksti, video pamācības, piemēram dzīves situācijas apraksts “E-pakalpojumu nozīme un to izmantošanas priekšrocības”. Par e-pakalpojumiem, kas izpildāmi vien izmantojot internetu un neko vairāk, vari uzzināt šeit: Pilnībā tiešsaistē izpildāmi e-pakalpojumi. Ar ceļvedi e-pakalpojumu lietošanā vari iepazīties šeit: Ceļvedis e-pakalpojumu lietošanā.Tāpat nedrīkst aizmirst par drošību internetā! Akcija “Dienas bez rindām” norisinās jau ceturto gadu. Pērn piedalījās 24 valsts iestādes 185 klientu apkalpošanas vietās un 89 pašvaldības 120 klientu apkalpošanās vietās, kopumā valsts un pašvaldību iestādēs sniedzot teju 8.5 tūkstoši konsultāciju par e-pakalpojumu lietošanu. Brocēnu novada pašvaldība

14.09.2018

No 1.jūlija varēs izmantot iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu arī par nestrādājoša laulātā uzturēšanu, kura apgādībā ir bērns.

No šā gada 1. jūlija paplašināts personu loks, par kurām iedzīvotāju ienākuma nodokļa (nodokļa) maksātājs ir tiesīgs piemērot atvieglojumu par apgādībā esošām personām. Tas nodrošina lielāku finansiālu atbalstu ģimenēm, kurās viens no vecākiem izvēlas savu laiku veltīt bērna audzināšanai.  Piemēram, ja tēvs strādā, un savā algas nodokļa grāmatiņā ir ierakstījis apgādībā bērnu, bet bērna mamma nestrādā un situācija atbilst kādam no likumā noteiktajiem kritērijiem, tad no 1. jūlija vīrs varēs izmantot nodokļa atvieglojumu par nestrādājošu laulāto. No š.g. 1.jūlija strādājošais laulātais var izmantot nodokļa atvieglojumu gan par bērnu, gan par nestrādājošu laulāto. Līdz šim apgādībā varēja paņemt un izmantot nodokļa atvieglojumu tikai bērnu. Apgādībā var paņemt arī laulāto, kurš nesaņem ar nodokli apliekamus ienākumus, jo atrodas bērna kopšanas atvaļinājumā. Taču šajā gadījumā ir izņēmums – ja laulātais ir mikrouzņēmuma darbinieks tad viņš šo normu piemērot nedrīkst. Nodokļa atvieglojuma apmērs par vienu apgādājamo ir 200 euro. Par šādu summu tiek palielināta ar nodokļiem neapliekamā algas daļa tam ģimenes loceklim, kura apgādībā atrodas nestrādājošais laulātais. Ar nodokli neapliekamā algas daļa tiek palielināta atbilstoši apgādājamo skaitam. Nodokļa atvieglojumu par nestrādājošu laulāto var piemērot noteiktos gadījumos: - ja laulātā apgādībā ir bērns vecumā līdz trim gadiem[1]; - ja laulātā apgādībā ir trīs vai vairāk bērni līdz 18 gadu vecumam vai līdz 24 gadu vecumam, no kuriem vismaz viens ir jaunāks par septiņiem gadiem, kamēr bērns turpina izglītības iegūšanu[2]; - ja laulātā apgādībā ir pieci bērni līdz 18 gadu vecumam vai līdz 24 gadu vecumam, kamēr bērns turpina izglītības iegūšanu[3]. Lai saņemtu nodokļa atvieglojumus, apgādībā esošas personas ir jāreģistrē VID, veicot ierakstu savā elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā. Ierakstus ikviens var veikt pats – VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas sadaļā “Algas nodokļa grāmatiņa”.  Ar plašāku informāciju par atvieglojumu piemērošanu var iepazīties VID interneta vietnē vietnē www.vid.gov.lv/ Nodokļi/ Iedzīvotāju ienākuma nodoklis/ Informatīvie un metodiskie materiāli/ Nodokļa aprēķina un maksāšanas kārtība/ metodiskais materiāls “Iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu piemērošana (ar 2018.gada 1.janvāri)” Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā, uzdot savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā vai arī VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā.

02.07.2018

Par elektronisko pieteikšanos studijām latvija.lv

Labdien! Pārsūtu informāciju zināšanai no Valsts reģionālās attīstības aģentūras par elektronisko pieteikšanos studijām portālā latvija.lv. Jau astoto gadu portālā latvija.lv ir iespējams elektroniski pieteikties studijām pamatstudiju programmās 12 Latvijas augstskolās (skatīt https://www.latvija.lv/studijas). E-pakalpojums “Elektroniskā pieteikšanās studijām pamatstudiju programmās” (kā arī “Statistika par pieteikumiem pamatstudiju programmās”) ir izmantojams tikai periodā, kad notiek pieteikšanās augstskolai. E-pakalpojumus pārrauga Rīgas Tehniskās universitātes vienotais uzņemšanas punkts, kā arī citu augstskolu uzņemšanas punkti. E-pakalpojumi uzsāks darbību, sākot ar š.g. 25. jūniju. E-pakalpojumu instrukcijā norādīts tiešais vienotais augstskolu uzņemšanas punktu zvanu centra tālrunis jautājumiem un konsultācijām 67089003, kā arī latvija.lv informatīvajā tālrunī no 25. jūnija būs iestrādāta papildus izvēlne ”2”, kuru izvēloties, zvanītājs tiks savienots ar informatīvo augstskolu uzņemšanas punktu zvanu centra tālruni. Ja tomēr zvanītājs piezvana KAC konsultantam, tad varam lūgt zvanīt uz minēto uzņemšanas zvanu centra tālruni, ja jautājums ir par uzņemšanas procesu, vai vienkāršākos gadījumos sniegt atbildi paši. Uzņemšanas zvanu centrs strādās visu uzņemšanas laiku 25.06.2018- 20.07.2018 darbadienās no plkst. 8:00 līdz 20:00, papildus 07.07.2018 no plkst. 08:00-16:00 (8. un 9. jūlijā zvanu centrs nestrādās). Vairāk par pieteikšanās studijām norisi skatīt pievienotajā infografikā https://www.latvija.lv/lv/ParPortalu/~/media/959AE266F31A4B56B288643EE0A58B6D.ashx Īsumā par pieteikšanās studijām procesa norisi: ·         25.06 plkst. 9:00 – 10.07 plkst. 16:00  Noris elektroniskā pieteikšanās studijām (sistēmā iespējams autorizēties ar e-paraksta, eID kartes, internetbankas un paroles autorizācijas līdzekļiem; reģistrācijas maksa, neatkarīgi no norādīto prioritāšu skaita ir 30 EUR, ko iespējams samaksāt e-pakalpojumā), ap. 29.06 e-pakalpojumā būs iespējams atrast Centralizēto eksāmenu rezultātus.·         03.07 – 10.07  Pieteikumi jāapstiprina klātienē un jāuzrāda dokumentu oriģināli jebkurā no augstskolu uzņemšanas punktiem. Ja programmā jākārto iestājeksāmens, tad eksāmena laiku nosaka konkrētā augstskola.·         13.07 no plkst. 15:00 Konkursa 1. kārtas rezultāti tiek paziņoti latvija.lv, īsziņas un e-pasta veidā.·         13.07 no plkst. 16:00 - 17.07 līdz plkst. 15:00  Ja iegūta vieta 1. prioritāte, tad portālā latvija.lv vai jebkurā no uzņemšanas punktiem jāapstiprina dalība šajā programmā. Tālāk notiek līgumu slēgšana ar konkrēto augstskolu klātienē augstskolas noteiktajos laikos. Ja konkursa 1. kārtā nav iegūta vieta 1. prioritātē, tad e-pakalpojumā vai jebkurā no uzņemšanas punktiem aktivizē izvēlni “Pieteikties 2. kārtai”.·         17.07 pēc plkst. 17:00   Konkursa 2. kārtas rezultāti portālā latvija.lv. Līgumu slēgšana ar konkrēto augstskolu notiks klātienē augstskolas noteiktajos laikos.

27.06.2018