Jaunumi

Izdzīvošana 4 gadalaikos

Pievienots: 10.07.2019

16.maijā Brocēnu un Blīdenes pamatskolas 6.-7. klašu skolēni piedalījās Eiropas Savienības struktūrfondu projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros nodarbību ciklā „Izdzīvošana 4 gadalaikos”. Šī cikla 3. nodarbība “Pavasaris” 5 stundu garumā noritēja meža ielokā, fantastiskā vietā Blīdenes pamatskolas apkārtnē ar mērķi – veidot izpratni par norisēm dabā pavasarī, iegūstot praktisku pieredzi un prasmi rīkoties dažādās situācijās.

Tika izveidotas jauktas komandas, kas ļāva  iepazīties un sadarboties abu skolu jauniešiem. Nodarbības sākumā izrunājām, ko katrs saprot zem vārda “izdzīvošana”. Šī diena palutināja mūs ar saulainu un siltu laiku. Katra komanda saņēma no instruktoriem 3 lapas ar uzdevumiem (“Cepumu” uzdevumi – “Resursu” uzdevumi – “Punktu” uzdevumi). Vispirms katrai komandai bija jānopelna “cepumi”, izpildot uzdevumus no 1.lapas. “Cepumus” varēja saņemt “bankā”, parādot foto vai video. Tas bija ļoti interesanti, aizraujoši un pat neparasti, bija gan jādzied, gan jānoskaita dzejolis no galvas, gan jāpakutina vismaz 5 citi vienaudži, gan jāizveido piramīda, gan kopīgi jānomazgā rociņas… Tad šos “cepumus” varēja iemainīt “bankā” pret resursiem (“koks”, “māls”, “graudi”, “dzelzs”), kas nepieciešami, lai nopirktu iespēju pildīt “Punktu ” uzdevumus. Šie uzdevumi bija vissarežģītākie, jo vērsti uz sadarbību, uz komandas saliedētību, uz stratēģiskās domāšanas attīstīšanu. Noslēgumā visus iegūtos punktus skaitīja kopā.

Mums visiem sanāca 354 punkti, par ko pasākuma organizatori ļoti paslavēja, jo pārsniedza citas skolas rezultātu ar 330 punktiem. Mēs lepojamies par mūsu skolēniem, par viņu aktīvu piedalīšanos, par radošo pieeju visos uzdevumos, par draudzību un izpalīdzību.

 

Šī nodarbība deva lielisku iespēju iegūt zināšanas un prasmes, kas paplašina skolēna redzesloku, sekmē pasaules izpratni un veicina intelektuālo un emocionālo attīstību.

/Brocēnu vidusskolas skolotāja Oksana Visocka/

Pasākums tiek organizēts ESF projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” projekta ietvaros.